Vijftig jaar geleden overleed Frans Masereel, een van de belangrijkste grafische kunstenaars uit de 20ste eeuw. De ideale gelegenheid voor de provincie Limburg om met haar verzameling van deze kunstenaar naar buiten te treden.
Curatoren Herman Maes en Marc Milissen brachten drie hedendaagse kunstenaars met houtsnede als medium in dialoog met het werk van Frans Masereel. Tom Liekens, Camille Dufour en Caroline Coolen (docente aan School of Arts PXL-MAD) brengen monumentaal werk (houtsnede) als autonome kunstvorm in tegenstelling tot de oorspronkelijke reproductietechniek van de houtgravure. Het werk gaat in dialoog met zowel het werk van Frans Masereel als de eeuwenoude muurschilderingen van de Begijnhofkerk in Sint-Truiden - een prachtige en voor het publiek ontsloten Unesco-erfgoedlocatie.
In deze expo getiteld 'Houtsnede' presenteert Caroline Coolen het werk Arslan dat recent werd aangekocht door het Vlaams Parlement. Je kan het werk, en dat van de andere kunstenaars, bewonderen tot 30 oktober in de Begijnhofkerk in Sint-Truiden. Daarna verhuist Arslan naar de publieke collectie van het Vlaams Parlement.
Daarnaast toont Caroline werk in de Anouk Vilain Art Gallery in Diepenbeek dat met de tentoonstelling Argent haar 25-jarig bestaan viert. Nog tot 9 oktober op zaterdag en zondag van 14.00 tot 18.00 uur.