Op dinsdag 28 november 2017 ging de eerste workshop in het kader van Digital Masters Academy door in Hogeschool PXL. Deze workshops worden gegeven door Google-mensen zoals ondernemer Andy Serdons. Sophie Haenen, lector binnen de opleiding Communicatiemanagement (PXL-Media & Tourism), is de ambassadeur van de Digital Masters Academy binnen Hogeschool PXL.
Met 265 deelnemers maakten we een sterke start! Deelnemers zijn studenten, personeelsleden en alumni uit het werkveld uit verschillende afstudeertrajecten:
Google lanceerde drie jaar geleden de Digital Masters Academy. Het doel? Aan de hand van een kennis- en praktijkgerichte opleiding 2.000 studenten coachen om aan de slag te gaan in de digitale sector. Vanaf dit academiejaar nemen de studenten Communicatiemanagement, Marketing, Toerisme en recreatiemanagement en postgraduaat Digitale marketing van Hogeschool PXL deel aan deze opleiding. Uniek in Limburg.
In 2015 lanceerden Google en Bloovi.me de Digital Masters Academy als proefproject bij EHSAL Management School. De Digital Masters Academy is een exclusief lessenpakket dat op poten gezet is door Google. Iedere student krijgt daarmee de kans om niet minder dan 3 Google AdWords certificaten te behalen, om vervolgens deel te nemen aan de Google Online Marketing Challenge. Het traject eindigt met een job als werkstudent op een digitaal project.
De opleiding Communicatiemanagement van Hogeschool PXL stapte vorig academiejaar al in het project. Herve Van de Weyer, opleidingshoofd: "Wij hebben onze studenten vorig academiejaar laten deelnemen omdat in communicatie het belang van een goede kennis van Google heel belangrijk is. Het werkveld reageerde daar heel positief op. Daarom ook dat we dit jaar dit project opnieuw ondersteunen en uitbreiden."
Binnen de provincie Limburg is Hogeschool PXL pionier met deze unieke samenwerking. Benny Bierebeeck, opleidingshoofd Marketing: "Wij zijn de enige hogeschool in Limburg die deze opleiding aanbiedt. Wij willen daarmee onze studenten nog beter voorbereiden op een job in de digitale marketing. De kennis die onze studenten verwerven bij de Google Digital Masters Academy is actueel, vers en gebruiksklaar. En daar zit het bedrijfsleven op te wachten."
"Het lessen- en stagepakket van Google Digital Masters Academy," gaat Herve Van de Weyer verder, "sluit helemaal aan op de vaardigheden waar de bedrijven naar op zoek zijn. De studenten leren dingen aan die ze meteen kunnen omzetten naar concrete resultaten." Het project bestaat uit een training in digitale marketing en AdWords, aangevuld met praktijkervaring via de Google Online Marketing Challenge, certificatie en assessment door de HR-partner. Het traject wordt afgesloten met het aanbieden van een betaalde studentenjob in de marketing- en communicatiebranche.