Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

KRIEG opent solotentoonstelling van Pauline Curnier Jardin

6/02/2018

Voor haar eerste solotentoonstelling in België brengt de Franse kunstenares Pauline Curnier Jardin twee recente films samen in een aangepaste installatie. Behalve het nieuwe Teetotum (2017) is ook Grotta Profunda (2011-2017), vorig jaar nog een van de hoogtepunten van de Biënnale van Venetië, te zien.

De theatrale films van Pauline Curnier Jardin, duidelijk beïnvloed door popcultuur en surrealisme, nemen vaak geschiedenis of mythes als uitgangspunt. De kunstenares maakt daarbij gebruik van improvisatie, buitensporige personages en vreemde vormen om een narratief lappendeken te creëren. Recent nam Curnier Jardin deel aan de 57ste Biënnale van Venetië en presenteerde ze een selectie van haar films in Tate Modern (Londen).

Opening tentoonstelling op dinsdag 6 februari 2018 om 18.00 uur in KRIEG, School of Arts PXL-MAD (gebouw C, Campus Elfde Linie).
De tentoonstelling is gratis te bezoeken tot 29 maart 2018 tijdens lesdagen van 09.00 tot 18.00 uur.