Naar jaarlijkse gewoonte heeft Creative Belgium ook dit jaar een samenwerking met de internationale organisatie D&AD New Blood voor haar New Talent Award. Achttien internationale merken riepen met achttien échte briefings studenten en recent afgestudeerden op om de wereld te laten zien wat ze waard zijn.
51 inzendingen van zeven Belgische scholen hebben hun kans gewaagd. De deelnemende scholen zijn ESA St Luc Brussel, ESA St Luc Luik, Hogeschool PXL - School of Arts PXL-MAD, LUCA School of Arts Genk, LUCA School of Arts Gent en Sint-Lucas Antwerpen.
Kaat Ceulemans en Yente Dingenen, masters Advertising van School of Arts PXL-MAD, zaten in de shortlist van vier met hun vernieuwend project 'no condom, no sex' voor Durex. Hierdoor maakten ze kans op een gouden ticket naar het Advertising Festival in Cannes. Op 24 mei 2019 werden de winnaars bekend gemaakt op de Creative Belgium Awars in Knokke, waar bleek dat het duo de jury kon overtuigen en het podium als winnaars mocht betreden. De jury bestond uit Yannick Pringels (Havas), Johan Roelandt (De Vloer), Jolien Tuyteleers (Wunderman), Laurence Van de Putte (Publicis) en Frédéric Zouag (Mortierbrigade).
Alle 51 inzendingen voor de New Talent Award werden door Creative Belgium ook ingeschreven voor de internationale New Blood Awards in Londen, waar een internationale jury midden mei de winnaar zal bekendmaken.
Bekijk hier het werk van Kaat en Yente.