Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

Neurodiversiteit of de kracht van een functiebeperking

9/02/2024

Mensen wiens hersenen anders werken dan de doorsnee noemen we ‘neurodivers’ en labelen we onder meer met autisme, AD(H)D, hoogsensitiviteit of dyslexie. Maar in hun hoofd schuilt niet zelden een onbekend talent. Peter Ampe en Emily Rammant schreven er een boeiend en toegankelijk boek over. Naast hen getuigen vier neurodivergente creatievelingen, waaronder Tom Tosseyn, ontwerper en docent Grafisch ontwerp aan School of Arts PXL-MAD, over hun schitterend gebrek als brandstof voor prestaties en levenskwaliteit.

Lees hier het artikel in het magazine van Flanders DC.

 

Foto: 'SOLACE' limited edition t-shirt for KIDILL store Tokyo, Japan.
Model & foto © Hanae (instagram: @hanae_0227)