Toerisme Vlaanderen reikt elk jaar de Toerisme Vlaanderen Awards uit om de meest spraakmakende, wervende en innovatieve toeristische projecten, artikels, campagnes en personen in de kijker te plaatsen.
Het samenwerkingsproject 'Boerentoer' van de Limburgse bedrijven Touching en hetbeweegt is genomineerd voor de award van 'Beste Toeristische Productontwikkeling 2013'. Bij de ontwikkeling van deze app waren oud-studenten Jasper Meurs en Roel Luits van PXL-Business betrokken.
De 'Boerentoer' is een interactieve wandeling met de iPad langs de groene gebieden rond de Breugelhoeve in Peer. Aan de hand van deze iPad app kunnen jonge gezinnen meer leren over de landbouw in de streek.
Een verknipte kortfilm vormt het verhaal van de 'Boerentoer'. Boer Frits (vertolkt door David Cantens) verwacht bezoek van zijn vriendin. Hij wil haar een heerlijk ontbijt aanbieden, maar moet de ingrediënten hiervoor nog verzamelen. De bezoeker gaat samen met boer Frits op pad langs verschillende boerderijen waar hij melk, spek, eieren en meer terugvindt.
Tijdens deze tocht zorgt de iPad voor een constante interactie tussen wandelaar en applicatie. Na elk filmpje verschijnt er een meerkeuzevraag waarmee punten te verdienen zijn. Daarnaast wordt de aandacht van de bezoeker gericht op de prachtige omgeving door middel van de 'dierenriem'. Naar analogie van de 'big five' op safari in Afrika gaat men op zoek naar zoveel mogelijk dieren die aangegeven staan in de dierenriem.