Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

Rachel Hansoul verzorgt scenografie van 'Us, (k)now'

24/02/2022

Rachel Hansoul, alumna Grafisch ontwerp van School of Arts PXL-MAD en winnaar van de Wanatoeprijs (2019), kreeg de kans de scenografie van het stuk 'Us, (k)now', geschreven door Dalilla Hermans, vorm te geven. Opgeleid als grafisch ontwerpster was ze klaar voor de uitdaging om haar werk ruimtelijk te vertalen. Herkenbaar in veel van haar werken maakte ze gebruik van print die een boodschap draagt van weelde en samenzijn. Deze print werd toegepast op de centerpiece van het toneelstuk: de patrouilletent. Het stuk gaat namelijk over zwarte tienermeisjes die op kamp zijn, maar dan in afrostyle. De andere aandachtstrekker in Rachels interpretatie van een totem die betekenis bijdraagt aan de voorstelling. De rode draad doorheen beide ontwerpen is afrohaar en haar vervlochten weelde.

Hoe dit alles visueel op scène samenkomt in een verhaal dat gaat over zwart bewustzijn en de empowerment van de huidige generatie tieners, kom je best met je eigen ogen zien in Het Paleis vanaf 3 maart 2022.

Meer info en tickets