Onder de noemer ‘Randgevallen’ start vandaag een campagne op Studio Brussel en op Youtube, waarin Wim Opbrouck en Stijn Meuris het hoger onderwijs in West-Vlaanderen en Limburg promoten. Dit op initiatief van de hogescholen PXL en Howest, die de handen in elkaar slaan. Uniek, want het is de eerste keer dat twee hogescholen samen campagne voeren, en vernieuwend omdat ze dit als eerste via YouTube doen.
In een reeks van acht YouTube-filmpjes tonen Wim Opbrouck en Stijn Meuris de weg naar de hogescholen. Niet volgens een vast scenario, want de filmpjes zijn geïmproviseerd, en doen denken aan tv-programma’s als De Ideale Wereld en Iedereen Beroemd. De campagne wordt ondersteund met een radiospot die loopt vanaf midden april.
Lode De Geyter, algemeen directeur Howest: “Howest en PXL hebben een vergelijkbaar DNA. We hebben een heel vernieuwend en creatief aanbod. Voor deze campagne vertrokken we niet vanuit een concurrentiemodel, maar vanuit een sympathie voor elkaar. Misschien komt dit doordat we beiden ‘aan de rand van Vlaanderen’ liggen.”
Ben Lambrechts, algemeen directeur PXL: “Limburgers en West-Vlamingen hebben veel met elkaar gemeen. We hebben beide stevige roots in de regio en een ruime blik op de wereld. Dat we beide aan de rand van Vlaanderen liggen is een troef. Vandaar de gemeenschappelijke luchtige campagne opgehangen aan ‘randgevallen’.”
De filmpjes verschijnen op YouTube, via www.randgevallen.be
"VIDEO. Hogescholen schakelen bekende koppen in om studenten te lokken" - Het NIeuwsblad