Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Google geeft PXL-studenten 500.000 euro om NGO’s te helpen

17/12/2019

Digitale marketing wordt steeds belangrijker. Terwijl bedrijven substantiële bedragen besteden aan digitale marketingcampagnes, hebben niet-gouvernementele organisatie (NGO’s) deze middelen vaak niet. Toch is ook voor hen digitale zichtbaarheid levensbelangrijk in het delen van hun verhaal, het verkrijgen van donaties en rekruteren van vrijwilligers.

“Toen we vernamen dat de Amerikaanse softwaregigant Google beurzen uitreikt om non-profitorganisaties te helpen met hun digitale marketing zagen we meteen een enorm potentieel”, aldus Maarten Thiry, PXL-opleidingshoofd Marketing en sales. “Als hogeschool met het netwerk willen we immers regionale ontwikkeling stimuleren en dit zowel in de profit- als in de non-profitsector. Bovendien is het voor onze marketingstudenten een uitgelezen kans om aan de slag te gaan met digitale tools en zo een maatschappelijke bijdrage te leveren via het steunen van goede doelen. Hierbij werken ze multidisciplinair samen met studenten uit de allround-opleiding Bedrijfsmanagement en de opleiding Communicatiemanagement.”

“Via Google krijgt ieder studententeam een som voor online advertentie-oplossingen” leggen docenten Goele Aerts, Christof Jans en Nele Bylois. “Studenten worden opgedeeld in teams, kiezen een NGO en stellen eerst een digitaal marketingplan op. Daarna ontwerpen ze Google Ads-campagnes en monitoren ze de conversies via Google Analytics. Wat zijn de beste zoekwoorden? Welke advertenties hebben het meeste impact? Hoe vaker advertenties in de google-zoekresultaten verschijnen, hoe meer bekendheid een NGO krijgt.” Deze naambekendheid is belangrijk want ze leidt tot meer donaties en vrijwilligers: de levensader van elke non-profitorganisatie.

In totaal ontvingen de PXL-studenten een budget van ongeveer 500 000 euro van Google waarmee een vijftigtal NGO’s werd verder geholpen. “Met de warmste week voor de deur zetten we deze vorm van sociaal ondernemerschap graag extra in de verf” besluit Jean-Pierre Segers, departementshoofd PXL Business.

 

Verschenen

"Google geeft PXL-marketingstudenten 500.000 euro om ngo’s te helpen" - Het Laatste Nieuws

"PXL-marketingstudenten helpen vijftigtal ngo's via Google-beurzen" - De Standaard

Contactpersoon

{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 55

ben.lambrechts@pxl.be