Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Middelen voor digitale klas zijn ‘totaal ontoereikend’

8/06/2020

Het Vlaamse onderwijs botst op zijn digitale grenzen. Directies kijken vaak lijdzaam toe. ICT-coördinatoren trekken aan de alarmbel.

 

‘Deze crisis heeft duidelijk gemaakt dat digitalisering een steeds belangrijkere rol zal spelen. We moeten echt professionaliseren als we de komende jaren excellent onderwijs willen aanbieden’, zegt Koen Vandenhoudt, voorzitter van de Vlaamse ICT-coördinatoren ­Liga. ‘De minister schrijft in de beleidsnota te “willen investeren in de klas van de toekomst” en benadrukt dat “digitale innovaties en ICT-toepassingen een enorm potentieel hebben”. Daar merken wij niets van.’

Verschenen

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200607_04984312?articlehash=61615175ED86762379CE664EEFB13963AC2B9D3F02073FE75C25933336700DCE69EB8441C1EFF7E32A57F9493360395EFC5764BB51FACE2D9D76E624E7B88554

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/amper-67-eurocent-per-leerling-middelen-voor-digitale-klas-zijn-totaal-ontoereikend~a084a889/

https://trendstop.knack.be/nl/ontop/ondernemen/middelen-voor-digitale-klas-zijn-totaal-ontoereikend-1068-671561.aspx

Contactpersonen

{this.field(title)}

Marc Hermans


+32 11 77 50 61

+32 497 88 87 35

marc.hermans@pxl.be
{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 55

ben.lambrechts@pxl.be