Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

PXL-studente helpt bedrijven omgaan met populaire app TikTok

22/06/2020
TikTok is een van de sterkst groeiende sociale mediaplatformen van 2020. Het bedrijf typeert zich vooral door de originele content, polariserende werking en het enorm grote organisch bereik. Nog niet veel bedrijven durfden de sprong te maken. Studente Bjeshka Sela van Hogeschool PXL in Hasselt onderzocht in kader van haar bachelorproef de mogelijkheden die de app te bieden heeft voor bedrijven en organisaties.
Een maand lang nam studente Bjeshka Sela het account van de opleiding communicatiemanagement (@pxlcommunicatiemgm) van Hogeschool PXL onder de loep. Op dit account testte ze alle functies die de app TikTok te bieden heeft en onderzocht ze welke content werkt voor bedrijven en organisaties. TikTok heeft wereldwijd 800 miljoen actieve gebruikers. Op één maand tijd haalde het account een totaal van maar liefst 470.000 views. Dat deed de PXL-studente met het format 'Life Hacks voor studenten' waarin ze medestudenten helpt met haar tips en tricks.
“Bedrijven zeggen vaak dat TikTok niets voor hen is, maar het bereik van de app is ongezien. Een TikTok gebruiker spendeert ongeveer 52 minuten per dag op de app. Dat wil dus zeggen dat ze 300 video’s zien per dag. Zelfs zonder te adverteren bereik je enorm veel mensen”, aldus Bjeshka Sela, studente PXL-Communicatiemanagement.
5 praktische tips voor bedrijven

Studente Bjeshka Sela heeft als conclusie van haar onderzoek 5 tips die bedrijven op weg helpen bij het starten van een TikTok-account:

1. Welkom op TikTok
Stel het niet langer uit! Maken jongeren deel uit van jouw doelgroep? Aarzel dan niet om TikTok een kans te geven. De applicatie wordt met de dag populairder. Omdat er nog niet veel bedrijven op TikTok zijn, kan jij daarin uitblinken.

2. Wees authentiek
De content op TikTok is luchtig en grappig, verkoop mag niet centraal staan of dat mag in ieder geval niet duidelijk zijn. Je mag nooit commercieel overkomen. TikTok is een manier om jouw bedrijf menselijk te maken. Je moet een verhaal vertellen, je publiek entertainen.

3. Frequentie
Elke video die je plaatst, wordt altijd aan andere mensen getoond. Frequent video’s publiceren is daarom heel belangrijk. Eén video om de dag is een goed begin, maar probeer dagelijks video’s te plaatsen. Nog beter is twee keer per dag posten.

4. Blijf proberen
Het is normaal als je niet meteen veel weergaven genereert. Probeer verschillende soorten video’s en strategieën en leer uit je voorafgaande video’s. Hou altijd in het achterhoofd wat jij je doelgroep kan bijbrengen. Welke meerwaarde hebben jouw video’s voor je publiek?

5. Hou het simpel
Tot slot: neem jezelf niet al te serieus. Maak plezier op de app. Content op TikTok hoeft niet gefilmd te worden met duur filmmateriaal of gemonteerd te worden met dure software. Gebruik de in app video-tool en effecten en houd het simpel.

Verschenen

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200622_04997331/pxl-studente-helpt-bedrijven-omgaan-met-populaire-app-tiktok

https://pub.be/nl/bjeshka-sela-hogeschool-pxl-houdt-het-luchtig-op-tiktok/

Contactpersonen

{this.field(title)}

Herve Van de Weyer


+32 11 77 50 85

+32 477 98 69 20

herve.vandeweyer@pxl.be
{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 55

ben.lambrechts@pxl.be