Studente Bjeshka Sela heeft als conclusie van haar onderzoek 5 tips die bedrijven op weg helpen bij het starten van een TikTok-account:
1. Welkom op TikTok
Stel het niet langer uit! Maken jongeren deel uit van jouw doelgroep? Aarzel dan niet om TikTok een kans te geven. De applicatie wordt met de dag populairder. Omdat er nog niet veel bedrijven op TikTok zijn, kan jij daarin uitblinken.
2. Wees authentiek
De content op TikTok is luchtig en grappig, verkoop mag niet centraal staan of dat mag in ieder geval niet duidelijk zijn. Je mag nooit commercieel overkomen. TikTok is een manier om jouw bedrijf menselijk te maken. Je moet een verhaal vertellen, je publiek entertainen.
3. Frequentie
Elke video die je plaatst, wordt altijd aan andere mensen getoond. Frequent video’s publiceren is daarom heel belangrijk. Eén video om de dag is een goed begin, maar probeer dagelijks video’s te plaatsen. Nog beter is twee keer per dag posten.
4. Blijf proberen
Het is normaal als je niet meteen veel weergaven genereert. Probeer verschillende soorten video’s en strategieën en leer uit je voorafgaande video’s. Hou altijd in het achterhoofd wat jij je doelgroep kan bijbrengen. Welke meerwaarde hebben jouw video’s voor je publiek?
5. Hou het simpel
Tot slot: neem jezelf niet al te serieus. Maak plezier op de app. Content op TikTok hoeft niet gefilmd te worden met duur filmmateriaal of gemonteerd te worden met dure software. Gebruik de in app video-tool en effecten en houd het simpel.
https://pub.be/nl/bjeshka-sela-hogeschool-pxl-houdt-het-luchtig-op-tiktok/