De marketingstudenten van Hogeschool PXL zijn gegeerd op de arbeidsmarkt en vinden snel werk. In het werkveld is er een trend merkbaar waar marketing- en sales steeds nauwer samenwerken. Dit lijkt de logica zelf, maar in talrijke bedrijven zijn dit vaak te gescheiden entiteiten. “We willen dat onze studenten volledig mee zijn met dit verhaal” aldus opleidingshoofd Maarten Thiry. “Met de komst van Stijn Skondras halen we een erg gerenommeerd salesexpert in huis die als geen ander aanvoelt welke profielen het meest gegeerd zullen zijn.”
Stijn Skondras bouwde een Europees sales outsourcing bedrijf uit. Hiermee ondersteunt Skondras bedrijven zoals Microsoft, Oracle, Atlas Copco, Engie Fabricom, Elegant, Bol.com met hun verkoop. Meer concreet betekent dit lead generation, customer service, sales profielen outsourcen, consultancy in sales, sales trainingen, b2b data en optimalisatie van de messaging. Stijn Skondras:
“Ik ben heel blij dat ik de mogelijkheid krijg om mijn praktische kennis te kunnen overdragen aan studenten die over enkele jaren de sales van diverse bedrijven moeten aansturen.”
“We zijn uiterst opgetogen dat Stijn Skondras ons komt helpen Sales talent te ontwikkelen in ons departement Business.” zegt departementshoofd Jean-Pierre Segers. “Als grootste departement aan Hogeschool PXL houden we graag vinger aan de pols bij de meest recente ontwikkelingen. Stijn zal ons hierbij gidsen”.
Hogeschool PXL streeft er continu naar haar junior-collega’s op de best mogelijke manier voor te bereiden op hun professionele carrière. “Af en toe moet je de spreekwoordelijke muren van de hogeschool durven slopen en onze studenten daadwerkelijk onderdompelen”, aldus algemeen directeur Ben Lambrechts. “Wij maken ons sterk dat de X-factor van onze junior-collega’s een belangrijke troef is voor de salesprofielen van morgen. Stijn Skondras is dan ook dé geschikte man om onze studenten liefde voor Sales bij te brengen.”