Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Uit het hart | Mij niet bellen!

5/10/2023

De dingen waarover we babbelen op een terras, bij een koffie of een glas wijn. Het leven en wat ons bezighoudt. In deze blog wil ik er een plaats aan geven.

 

Mij niet bellen! 

Waarom houden boomers zo van bellen? Deze millennial ergert zich in stilte aan dat opdringerige gedrag. Hier zijn enkele telefoon-etiquettetips om de generatiekloof te dichten.

 

Als je niet graag belt, moet je eigenlijk geen journalist worden. Keer op keer moet ik mij vermannen om een expert in wat-weet-ik-allemaal op te bellen. Angstzweet. De drang om weg te lopen en nooit meer terug te keren. Komaan zeg, als je stoort, pakt die mens heus zijn telefoon niet op. Uiteindelijk bedacht ik een tjevenoplossing: eerst stuur je een kraakhelder sms’je, dan laat je de telefoon kort overgaan, tot die persoon terugbelt. Of niet. De opluchting als iemand niet terugbelt, dat is haast even zalig als een afspraak die afgezegd wordt. Is dat herkenbaar? 

Bellen is egoïstisch

Volgens communicatie-onderzoek stelt 40 procent van de 16- tot 30-jarigen telefoongesprekken uit. Ik ben dus heus niet de enige millennial met bel-angst. Een jonge collega bekende gisteren nog dat ze een jaar niet met haar kat naar de dierenarts was geweest, omdat ze ‘geen online contactformulier kon vinden – en dus moest bellen’. Aan de hogeschool PXL geven ze zelfs cursussen om de ‘vaardigheden van het bellen onder de knie te krijgen’. Waarom zou ik?

Verschenen

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230913_95344206