Hasselt -
Wat hebben Jente Pironet, Imke Courtois, Ward Lemmelijn en Dikke met elkaar gemeen? Het zijn allemaal oud-studenten van PXL. En ze staan samen op het nieuwe campagnebeeld om jongeren aan te zetten verder te studeren.
“Het zijn allemaal trotse alumni of oud-studenten van onze PXL. En nu zijn het ook nog inspirerende gezichten van het nieuwe campagnebeeld van de hogeschool”, zegt algemeen directeur Ben Lambrechts, de onvermijdelijke tiende man in de campagne. “Deze mensen laten zien wat je kan bereiken met een diploma op zak. We bouwen hiermee voort op onze traditie van krachtige beeldvorming in de straat.” Het gaat om Jente Pironet, Imke Courtois, Ward Lemmelijn en Dikke, Steffen Brans, Musti Önlen, Amber Claeys, Rachel Hansoul en Lenthe Stevens.
X-factor
“Onze filosofie draaide in het verleden om zelfverzekerde studenten met de ‘X-factor’, die opmerkelijk in de wereld staan. Ditmaal willen we inzetten op alumni”, zegt Lambrechts. “We leggen daarmee de nadruk op ons vlot-serieuze karakter, de krachtige X-factor van alle afgestudeerden en het uitgebreide netwerk van de hogeschool. Fotograaf Koen Bauters, bekend van Humo en De Standaard, maakte de beelden.”
Het kernidee achter de campagne zijn rolmodellen met een PXL-diploma die positief opvallen, ongeacht hun opleiding. “Ons doel is dus om toekomstige studenten te inspireren door te laten zien wat mogelijk is met een diploma. Naast het campagnebeeld deelden de alumni inspirerende persoonlijke verhalen, die het hele jaar door te zien zullen zijn.”