Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

STEPHANIE GRECO ONDERZOEKT MERKSTRATEGIEËN OM GEN Z TE BEREIKEN: "TRADITIONELE RECLAMES WORDEN VAAK VERMEDEN"

18/06/2024

Stephanie Greco, student communicatie aan Hogeschool PXL, onderzocht in haar bachelorproef de strategieën die merken kunnen gebruiken om Generatie Z effectief te bereiken via sociale media. Het onderzoek richt zich op de demografische groep van jongvolwassenen tussen 12 en 27 jaar in Vlaanderen en analyseert hun mediagebruik, voorkeuren en interacties op platforms zoals Instagram, TikTok en Snapchat. 

Het onderzoek van Stephanie Greco, uitgevoerd door middel van een combinatie van een literatuurstudie en een enquête onder 50 respondenten, geeft inzichten voor merken die streven naar een effectieve betrokkenheid bij Generatie Z. “Onze analyse toont aan dat Generatie Z een sterke affiniteit heeft met visuele en korte content, interactieve platforms en gemeenschapsgerichte ervaringen,” aldus Stephanie Greco. “Merken moeten creativiteit, authenticiteit en inclusiviteit omarmen om deze doelgroep te betrekken.” 

Verschenen

https://pub.be/nl/stephanie-greco-onderzoekt-merkstrategieen-om-gen-z-te-bereiken-traditionele-reclames-worden-vaak-vermeden/