Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

'Exclusieve' fastfoodgerechten zijn doordachte marketingstrategie, zegt PXL-lector Marketing Wouter Buntinx: "Ze vallen op en prikkelen de consument”

18/01/2025
Van een hamburger met vol-au-vent tot een limited edition worstenbroodje met augurk, fastfoodketens blijven verrassen met tijdelijke, ‘exclusieve’ gerechten. De tijdelijke en speciale fastfoodgerechten zoals de Volo-burger en het Worstenbroodje Remix zijn een doordachte marketingstrategie, aldus Wouter Buntinx, lector Marketing aan Hogeschool PXL. “Ze vallen op en prikkelen de consument”, legt Buntinx uit. “Fastfoodketens moeten regelmatig het publiek triggeren om hun merk top of mind te houden: het eerste restaurant waar een klant aan denkt als je over fastfood spreekt. Zo lok je mensen.”

Verschenen

Chef-kok Mitchell Merola proeft experimenteel fastfood: “Dit verdient een vast plekje op het menu” | Het Belang van Limburg