Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Hoe lossen we verkeerslawaai op? "Lawaai is nu al een van de grootste killers in Vlaanderen"

2/01/2025

Drie op de tien Vlamingen worden gehinderd door lawaai van wegverkeer. Geluidsingenieurs proberen verkeerslawaai in te perken, maar zijn gebonden aan beperkte budgetten en zwakke wetgeving. Knack stapte op de meettrein van Infrabel.

In de strijd tegen files wil de Vlaamse regering ‘nachttransport voordeliger maken’. Door de kilometerheffing aan te passen, zullen er ‘s nachts meer vrachtwagens rijden. Mobiliteitsexpert Kris Peeters (PXL Hasselt) vindt dat een slecht idee: "Zo ­maken we van een verkeersprobleem een gezondheidsprobleem. Lawaai is nu al een van de grootste killers in Vlaanderen."

Verschenen

Hoe lossen we verkeerslawaai op? ‘Treinen zijn stiller geworden, wegverkeer net luider’ | Knack