De Rode Duivels zijn populair. Opnieuw. Dat was een tweetal jaren wel anders. Dat heeft uiteraard te maken met de uitstekende resultaten van de Rode Duivels, maar ook met de hele communicatiestrategie. De communicatiestudenten van Hogeschool PXL ontdekken deze strategie op dinsdag 19 november.
Oud-student verantwoordelijk voor hype
Het reclamebureau Boondoggle verzorgt de communicatiestrategie van de Rode Duivels. Zij zijn de bedenker van de verschillende Duiveluitdagingen. Uitdagingen die er keer op keer voor zorgen dat de supporters echt naar de wedstrijd toeleven. Frederik Cuyvers, oud-student van de opleiding Communicatiemanagement en nu accountmanager bij Boondoggle, deed de strategie en de uitwerking van de strategie achter de Rode Duivels uit de doeken. Een ideale kans voor studenten om te kijken hoe communicatie werkt én wat de impact kan zijn.
Na de verkenning van de communicatiestrategie konden de studenten de wedstrijd van de Rode Duivels tegen Japan volgen op een groot scherm.