Voor het vierde jaar op rij organiseerde een team van straffe studenten Communicatiemanagement van Hogeschool PXL de Limburgse PR & Advertising Awards. Hét netwerkevenement voor de Limburgse communicatie- en reclamewereld. RCA Group, Impuls en Novation kaapten de Awards weg. Elyne Geelen presenteerde de strafste studentencampagne.
Alle Limburgse bedrijven werden uitgedaagd om hun meest creatieve communicatie-uitingen in de kijker te zetten. Meedingen naar een felbegeerde Limburgse PR & Advertsing Award kon in de volgende categorieën: PR Campagne, Print Campagne en Social Media Campagne. Nieuw dit jaar was dat ook studenten, binnen hun aparte categorie, een campagne konden inzenden. De studenten kregen op die manier de kans om hun kunnen te tonen en de uitdaging aan te gaan.
De organiserende studenten waren van het principe ‘dream big’. En dat resulteerde dit jaar onder andere in een jury om ‘U’ tegen te zeggen: Jan Kriekels (CEO van Jaga en Greenforce), Pascale Coppens (Marketing Communications Manager van De Persgroep), Peter Veekmans (CEO van UC Belgium) en Dominic Schouterden (Branche Office Manager van EPSON) bekeken de campagnes met een kritisch kennersoog.
RCA Group won de categorie ‘PR’. Met hun campagne voor Spaas kaarsen bedachten ze dat een EHBS-kit (eerste hulp bij stroomonderbrekingen) wel eens wat impact kon creeren. En terecht, zo bleek. Impuls werd binnen de categorie ‘Print’ geroemd naar aanleiding van hun werk voor Toerisme Limburg. Ze zetten met enkele innovatieve concepten de verschillende trekpleisters van de mooiste provincie van het land nog wat extra in de verf. De iParty app van het jonge bedrijfje Novation kaapte de titel weg in de categorie social media. Impuls won ook de Publieksprijs voor hun social media-campagne van Sezoens.
Studente Elyne Geelen wist de Jury dan weer te bekoren met haar tijdloze concept om de vinyl-plaat weer op de muzikale kaart te zetten.
"Limburgse PR & Advertising Awards uitgereikt in Hasselt" - LimburgActueel.be