Donderdag 10 december blikken de studenten van PXL-Music, de unieke bacheloropleiding pop- en rockmuziek, een reclamespot in voor Zeisner Ketchup, in opdracht van Pubmarket! Het is de eerste keer dan PXL-Music-studenten een nationale reclamespot voor MNM en Studio Brussel maken. Gaan ze met de billen bloot voor de commercie? Plegen ze nu artistieke zelfmoord of houden ze muzikale uitverkoop?
“Niets van dit alles,” zegt PXL-departementshoofd Gert Stinckens: “Studenten van PXL-Music zijn van vele markten thuis. Ze spelen in bands, maken opnames, gaan op tournee, weten zich te manifesteren maar kijken met een open en realistische blik naar onze samenleving en hun latere gemengde beroepspraktijk: songwriter, arrangeur, sounddesigner, lesgever, ondernemer, …”
In dit kader gingen studenten van PXL-Music, in opdracht van Pubmarket! binnen het vak ‘Songwriting’ aan de slag met het componeren en opnemen van de nieuwe Zeisner Ketchup reclamespot. Uit een longlist werden door een testpubliek, de composities van student Frederik Declercq en Pieter Vochten gekozen en versmolten tot de uiteindelijke Ketchup-spot. Binnenkort te beluisteren op o.a. Studio Brussel en MNM.
"Studenten PXL-Music maken nationale reclamespot voor Zeisner Ketchup" - LimburgActueel.be