Twintig studenten Communicatiemanagement van Hogeschool PXL hebben vandaag een twittercampagne gestart om Marc Coucke als spreker naar de Dag van Marketing en Communicatie op 10 maart 2016 te halen. De campagne, #marckomnaarlimburg, startte deze morgen om 11.00 uur. Om het halfuur worden er 25 tweets gestuurd. Marc gaat honderden berichtjes krijgen.
De studenten zijn ervan overtuigd dat Marc Coucke één van de gastsprekers moet worden op de Dag van Marketing en Communicatie. Dit is een evenement dat bedoeld is voor Limburgse marketing- en communicatieprofessionals. Het wordt dit jaar door Voka – Kamer van Koophandel Limburg samen met studenten en lectoren van de PXL georganiseerd. Om Coucke te overtuigen worden er tweets gestuurd zoals ‘Genoeg vlaai hier in Limburg. Wanneer krijgen we Couckebak?’, ‘Geef de Limburgers een Couckje van eigen deeg.’ En ‘De kust is veilig in Limburg’. Marc Coucke zal in totaal ongeveer 500 tweets krijgen.
Studente Liesbeth Bijvoet zegt: ‘Het zou geweldig zijn als we Marc Coucke naar ons event kunnen halen. Hij is de absolute top. Ik hoop echt dat we hem kunnen overtuigen.’
Of het de studenten zal lukken, valt nog af te wachten. Student Pieter-Jan Maleux is er alleszins van overtuigd dat Coucke een zeer grote meerwaarde is voor het evenement. Pieter-Jan zegt: ‘Marc Coucke heeft bewezen dat hij een ruime kennis heeft aan marketing en communicatie en daarom zou het leuk zijn mocht hij deze kennis overdragen aan de marketing- en communicatieprofessionals.’
"Twittercampagne om Marc Coucke te strikken" - Het Laatste Nieuws
"Twittercampagne om Coucke naar Limburg te halen" - Made in Limburg
"Limburgse studenten willen Marc Coucke naar Limburg te halen" - TV Limburg