Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Bond Zonder Naam gaat gesprek aan over angst

18/11/2016
“Kom binnen en zet u”. Dat is de warme oproep die Bond zonder Naam deze maand lanceert. Een nieuwe maand en een nieuwe spreuk in meer dan 200.000 brievenbussen over heel Vlaanderen. En toch. Toch is het anders. Na meer dan 55 jaar kregen die spreuken immers een nieuw jasje. Om dat opgefriste verhaal en de eerste spreuk in nieuwe stijl kracht bij te zetten, nodigt Bond zonder Naam mensen uit voor een goed gesprek.

“In het licht van de actualiteit is die oproep natuurlijk des te relevanter”, zegt Anniek Gavriilakis, directeur Bond zonder Naam. “Kom binnen en zet u is immers ook mentale deuren openzetten. Zonder vooroordelen en onbevangen durven kijken naar elkaar. We willen met onze actie een eenvoudig, maar o zo krachtig signaal sturen naar de samenleving. Een warm welkom en een luisterend oor voor elkaar.”


Is dat een softe boodschap? “Als we elkaar een week eens écht zouden vertrouwen als samenleving, zou het op drie jaar tijd wel 40 miljard euro kunnen opleveren”, liet Damiaan Denys (“de angstpsychiater”) zich onlangs ontvallen tijdens een lezing voor Bond zonder Naam.


Vernieuwing

De nieuwe spreuk “Kom binnen en zet u” is het uithangbord van een ruimere vernieuwingsoperatie binnen Bond zonder Naam. De meest opvallende veranderingen zijn een nieuw logo, nieuwe baseline, nieuwe website en vooral een nieuw formaat voor de spreuken.


Om dat opgefriste verhaal en de eerste spreuk in nieuwe stijl kracht bij te zetten, trekt Bond zonder Naam er op 18 en 21 november op uit. Gewapend met een stel boekstoelen trekken we rond om mensen uit te nodigen voor een goed gesprek. Met gespreksstarters en een kan warme koffie of thee kan iedereen aanschuiven voor een babbel.


Om het ijs te breken, voorzien we op elke plek een verrassend duo dat de toon zet en tevens mensen uitnodigt om aan te schuiven voor een échte dialoog. Mensen voor wie we een boon hebben omdat ze elk op hun manier een strijd voor verbondenheid voeren. Bijzondere mensen die inspireren en begeesteren. Mensen die onbewust een hartstocht of levenswijze delen, maar elkaar nog niet kennen.


Wij laten ze graag kennismaken met elkaar. En met jou.


Verschenen

"Bond Zonder Naam aan PXL-studenten: "Kom binnen en zet u!"" - Het Belang van Limburg

 

Contactpersoon

{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 55

ben.lambrechts@pxl.be