Op het examen Muziekgeschiedenis en –kritiek werd volgende vraag voorgelegd aan de studenten: Wat hebben volgende albums gemeenschappelijk?
Transformer (Lou Reed), There & Back (Jeff Beck), Madman Across The Water, Honky Château (Elton John), Stanley Clarke (Stanley Clarke), Hunky Dory, Life On Mars, The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars (David Bowie), Crime Of The Century (Supertramp), Crosswinds (Billy Cobham), All Things Must Past (Geoge Harrison), Visions Of The Emerald Beyond (Mahavishnu Orchestra), Don’t Touch Me There (The Tubes), Duty Now For The Future (Devo), True Colours (Level 42), The Beatles (The Beatles), America (America), Whatever’s For Us (Joan Armatrading), ...
De student die het antwoord niet kende, werd overladen met alle zonden van Israël, ingesmeerd met pek en veren en op de eerste trein richting Nederland gezet. Naar het diploma kunnen ze fluiten.
Het antwoord is nochtans eenvoudig: Ken Scott. Draai aan de knop van de radio en al snel hoor je een nummer waaraan Ken Scott meewerkte. Hij is namelijk één van de meest prominente recording engineers in de popgeschiedenis en ontving tal van onderscheidingen voor zijn werk. Hij won zelfs ooit een Clio voor de opname van reclamespot ‘I Like to Teach the World to Sing’.
"David Bowie barstte in tranen uit" - Het Belang van Limburg
"David Bowie barstte in tranen uit" - Het Nieuwsblad
"Legendarische recording engineer Ken Scott bezoekt PXL-Music" - LimburgActueel.be