Op donderdag 10 maart organiseert Voka – Kamer van Koophandel, dit jaar in samenwerking met Hogeschool PXL, de ‘nieuwe’ dag van marketing en communicatie. De studenten Communicatiemanagement van PXL wisten, na een intensieve campagne, niemand minder dan Marc Coucke te strikken. Al meer dan 4 jaar geeft Marc Coucke geen lezingen meer. Nu verbreekt hij de stilte…
Op het verlanglijstje van sprekers prijkte Marc Coucke helemaal bovenaan. Maar een eerste schuchtere poging om hem op 10 maart naar Limburg te halen beloofde weinig goeds. Maar ‘if you can dream it, you can do it’… onder dit motto startten de 20 studenten een maandenlange twittercampagne, schakelden ze bekende Limburgers in om met een videoboodschap Marc Coucke te paaien en trokken ze zelfs naar het hoofdkwartier van Omega Pharma in Nazareth.
Maar Marc Coucke is niet de enige spreker. Reclame is dood, lang leve de reclame is het thema van Comm’af (de nieuwe naam voor de dag van marketing en communicatie).
Niets is meer zoals het was. Nieuwe technologieën en nieuwe media zorgen ervoor dat alles in vraag dient/moet/mag/kan gesteld worden. Hoe kunnen marketing en communicatiemensen hier best mee omgaan. Daar breken ze dagelijks hun kop over.
Marc Coucke (Omega Pharma), Nico Van de Velde (productiehuis Hotel Hungaria, maker van o.a. Dagelijkse Kost, Groenland en Goe Gebakken), Dado Van Peteghem (Duval Union Consulting met 10 quick wins op sociale media), Klaas Schoenmaker (piepjonge maker van de adblockers) en Barbara Vangheluwe (Persgroep) schijnen tijdens Comm’af met hun licht in de communicatieduisternis..
Meer info over deze topdag voor marketing- en communicatiemensen op www.commaf.be
"Coucke komt naar PXL: Eerste lezing in 4 jaar" - Het Belang van Limburg