Aankoop
Voor de aankoop kan je tijdens de inschrijvingsperiode terecht in gebouw D op werkdagen van 9u-16u. Vanaf de start van het academiejaar kan dat op de laptopdienst tijdens de reguliere openingsuren.
Iedere student van Hogeschool PXL mag per jaar één toestel kopen.
Je moet dus om te beginnen ingeschreven zijn als student van onze hogeschool. Als dat zo is, kan je meteen ook een laptop bestellen. De laptopverkoop is tijdens de inschrijvingsperiode bij het inschrijfpunt in gebouw D van campus Elfde Linie in Hasselt en op de laptopdienst zelf in gebouw F van diezelfde campus.
Als je gebruik wil maken van de mogelijkheid tot financiering moet je eerst een contract ondertekenen met de kredietmaatschappij waarmee de hogeschool een overeenkomst heeft afgesloten. Pas dan kun je een laptop komen halen.
Bij de afhaling moet de betaling in orde gebracht worden: je betaalt contant (met Bancontact/Visa, géén cash!) of je legt het bewijs voor dat de kredietmaatschappij je aanvraag om gespreide betaling aanvaard heeft.
Heb je nog vragen over de verkoop van laptops? Neem gerust contact op via laptopdienst@pxl.be of 011 77 57 60.
Voor herstellingen/problemen met je laptop kan je contact opnemen via helpdesk@pxl.be of 011 77 57 60.
Is studeren met een laptop duur?
Studeren met een laptop zou duur zijn. Wij proberen daar alleszins wat aan te doen!
Door de grote aankoophoeveelheid kan de hogeschool de laptop aanbieden aan een gevoelig lagere prijs.
Wij spreken alleen betrouwbare merken aan en kiezen een toestel uit de zogenaamde "business range". Dat betekent dat het toestel berekend is op lange bedrijfstijden en op intensief gebruik.
Elk toestel heeft een uniek identificatieplaatje. Daarbij komt dat je bij ons een verzekering zal afsluiten tegen diefstal en beschadiging voor een prijs die je nergens op de markt zult vinden.
Wij onderhandelen met softwareleveranciers om je voor een minimale vergoeding een legale versie te bezorgen van de software die je in je opleiding nodig hebt.
Als de laptop toch een té zware last zou zijn, dan kun je aankloppen bij de sociale dienst van Studentenvoorzieningen (StuVo). Die onderzoekt dan je situatie en zal op basis daarvan een tussenkomst vastleggen.