Naar de inhoud Naar de footer

De laptopdienst

SERVICE VAN DE LAPTOPDIENST


We willen je een goede laptop bezorgen, maar we laten je niet in de kou staan als je eenmaal een toestel hebt. Hogeschool PXL heeft een laptopdienst waar de mensen het klappen van de zweep kennen. Deze dienst zal je helpen om je laptop en je netwerkverbinding in goede conditie te houden. Als je een probleem hebt, zal de dienst je helpen om je probleem precies te omschrijven en in vele gevallen zullen ze het ook voor je kunnen oplossen.

Op de laptopdienst van Hogeschool PXL kun je terecht voor support. De support is in vele gevallen beperkt tot de toestellen die in onze hogeschool gekocht zijn. Als je zelf een toestel gekocht hebt, zul je je moeten wenden tot de verkoper. Alleen voor verhelping van kleine mankementen zal de dienst je kunnen helpen.

De laptopdienst op de campus Elfde Linie (Elfde-Liniestraat 23, gebouw F) is open tijdens onderstaande uren.
We zijn ook online/telefonisch bereikbaar. Is er geen gehoor, probeer dan later eens opnieuw. Het kan erg druk zijn.

CONTACTGEGEVENS

De openingsuren voor volgende week worden 's vrijdags online gezet, onder de openingsuren van de huidige week.


 

VOORZORGEN: BACK-UP EN ANTIVIRUS

De medewerkers van de laptopdienst zijn heel bedreven mensen. Ze kunnen alleen niet toveren! Het is aan jou om de nodige voorzorgen te nemen en ervoor te zorgen dat een ernstig probleem nog oplosbaar is.

Ga zorgvuldig om met je laptop. Wees voorzichtig met het installeren van programma's die je niet goed kent. Laat ook geen ingrepen toe zonder dat je weet wat er precies zal gebeuren. Vraag desnoods vooraf om raad!

Voorzorgen nemen is de helft van het herstelverhaal als er zich onverhoopt toch een probleem voordoet. We bevelen het gebruik van OneDrive - PXL aan, deze cloudopslag kan je gebruiken zolang je student bent. Zo kom je nooit tot de verrassende vaststelling dat gegevens definitief verloren zijn. Als je dan een beroep moet doen op de laptopdienst, zal het probleem ook vlugger verholpen zijn.

Een goede virusscanner zorgt ervoor dat virussen minder kans maken om schade aan te brengen op je laptop. Het internet zit vol met malware. Een virusscanner vecht tegen deze malware door je laptop constant te scannen op gevaarlijke programma's. Het is erg belangrijk om een goede virusscanner te installeren. Omwille van de diversiteit aan virusscanners verkoopt PXL geen virusscanner. Via de websites van AV-test en AV-comparatives kan je een inzicht krijgen in de mogelijkheden van verschillende virusscanners.

Terug naar overzicht

 

CONFIGURATIE EN NETWERK

Een PXL-laptop is grotendeels geconfigureerd als je deze koopt.

Als je een eigen toestel hebt, kan de laptopdienst ervoor zorgen dat je op het PXL-netwerk kunt.

Terug naar overzicht

 

HERSTEL VAN DE CONFIGURATIE VAN JE PXL-LAPTOP

Als je laptop niet meer naar behoren functioneert, is de kortste pijn wel eens opnieuw formatteren en met een schone lei beginnen. Als je geregeld een reservekopie maakt van je gegevens, is zo'n hersteloperatie binnen de kortste keren gebeurd.

Terug naar overzicht

 

GARANTIEPROBLEMEN

Als je meent dat je PXL-laptop een probleem heeft waarop de garantiebepalingen van toepassing zijn, kun je altijd naar de laptopdienst gaan. Onze medewerkers zullen mee bekijken of het inderdaad om een garantie-interventie gaat. Als dat zo is, zal de dienst je ook op weg helpen om het probleem te signaleren bij de hersteller.

Hogeschool PXL heeft ervoor gezorgd dat je bij je laptop de meest uitgebreide garantie krijgt. Gedurende drie jaar worden gevallen die onder de garantieregeling vallen, de volgende werkdag aangepakt (next-business-day), op de plaats die jij kiest (on-site).

Terug naar overzicht

 

HERSTELLINGEN

Als je PXL-toestel inderdaad aan herstelling toe is, zal de laptopdienst je op weg helpen om de nodige afspraken te maken. Voor toestellen die via Hogeschool PXL aangekocht werden, kan je terecht op de laptopdienst waar we je zullen helpen met het aanmaken van een herstelopdracht. Je kan HP support ook zelf contacteren op het nummer 02 620 00 88.

Als je je toestel niet bij Hogeschool PXL kocht, zul je je voor herstelling moeten wenden tot de verkoper.

Een herstelling aan Apple hardware kan enkel via een Apple serviceprovider, niet via de laptopdienst.

Terug naar overzicht

 

VERVANGTOESTEL

Als alle andere kanalen uitgeput zijn en als je PXL-laptop voor langere tijd uit is, kan je op de laptopdienst terecht voor een vervangtoestel.

Terug naar overzicht