BUCO, het bedrijfje van vijf PXL-studenten bouw dat onlangs een magnetisch bouwvakkerspotlood op de markt bracht, heeft in Antwerpen de wedstrijd Pakaan van Unizo gewonnen, de opvolger van De Bedenkers. Die prijs levert de studenten Apple-producten ter waarde van 2.500 euro op.
Dimitri Van Hemelrijck, algemeen directeur van BUCO: "We hadden er wel stilletjes op gehoopt, maar nu het ook zover is, zijn we echt apetrots: deze prijs betekent heel veel voor ons. Het is de beloning voor maandenlang keihard werken."
Keihard werken dat ook z'n vruchten afwierp, want het magnetische bouwvakkerspotlood bleef ook na de media-aandacht van februari als zoete broodjes verkopen. Van Hemelrijck: "We zitten intussen aan meer dan 20.000 verkochte stuks en een omzet van om en bij de 25.000 euro. Bij de overkoepelende vzw Vlajo hebben ze ons laten verstaan dat dat volgens hun de hoogste omzet ooit uit hun geschiedenis is."
Aan stoppen denken ze bij BUCO niet. "Integendeel", aldus Dimitri Van Hemelrijck. "We hebben als student nu wel veel werk met onze eindstage, maar willen vanaf juli een vennootschap oprichten om onze bedrijfsactiviteiten ook in de toekomst te kunnen voortzetten."
Ook de tweede prijs in Antwerpen ging naar een PXL-groep. De elektronicastudenten van ExtendIR (elektronica-ICT), met hun infraroodverlenger, mochten voor 1.000 euro jaarabonnementen van Mobile Vikings in ontvangst nemen.
"PXL-studenten winnen prijs voor potlood" - Het Nieuwsblad
"PXL-studenten BUCO winnen Pakaan-wedstrijd Unizo" - LimburgActueel.be
"Zakenleven: Magnetisch bouwpotlood al 20.000 keer verkocht" - Limburgnieuws.be