Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Magnetisch bouwpotlood al 20.000 keer verkocht

18/05/2014

PXL-studenten BUCO winnen Pakaan-wedstrijd Unizo

BUCO, het bedrijfje van vijf PXL-studenten bouw dat onlangs een magnetisch bouwvakkerspotlood op de markt bracht, heeft in Antwerpen de wedstrijd Pakaan van Unizo gewonnen, de opvolger van De Bedenkers. Die prijs levert de studenten Apple-producten ter waarde van 2.500 euro op.

De studenten van BUCO winnen Pakaan

Dimitri Van Hemelrijck, algemeen directeur van BUCO: "We hadden er wel stilletjes op gehoopt, maar nu het ook zover is, zijn we echt apetrots: deze prijs betekent heel veel voor ons. Het is de beloning voor maandenlang keihard werken."

Keihard werken dat ook z'n vruchten afwierp, want het magnetische bouwvakkerspotlood bleef ook na de media-aandacht van februari als zoete broodjes verkopen. Van Hemelrijck: "We zitten intussen aan meer dan 20.000 verkochte stuks en een omzet van om en bij de 25.000 euro. Bij de overkoepelende vzw Vlajo hebben ze ons laten verstaan dat dat volgens hun de hoogste omzet ooit uit hun geschiedenis is."

Aan stoppen denken ze bij BUCO niet. "Integendeel", aldus Dimitri Van Hemelrijck. "We hebben als student nu wel veel werk met onze eindstage, maar willen vanaf juli een vennootschap oprichten om onze bedrijfsactiviteiten ook in de toekomst te kunnen voortzetten."

Ook de tweede prijs in Antwerpen ging naar een PXL-groep. De elektronicastudenten van ExtendIR (elektronica-ICT), met hun infraroodverlenger, mochten voor 1.000 euro jaarabonnementen van Mobile Vikings in ontvangst nemen.

Verschenen

"PXL-studenten winnen prijs voor potlood" - Het Nieuwsblad

"PXL-studenten BUCO winnen Pakaan-wedstrijd Unizo" - LimburgActueel.be

"Zakenleven: Magnetisch bouwpotlood al 20.000 keer verkocht" - Limburgnieuws.be

 

Contactpersoon

{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 55

ben.lambrechts@pxl.be