Wil jij leren hoe je de markt kan veroveren met slimme strategieën én creatieve ideeën? Ontdek hoe je creativiteit kan inzetten om klanten echte waarde te bieden. Hoe zet je creatieve ideeën om in succesvolle marketingcampagnes en hoe begeleid je het productieproces van die campagnes?
Wat houdt deze opleiding in?
Wil jij leren hoe je de markt kan veroveren met slimme strategieën én creatieve ideeën? Ontdek hoe je creativiteit kan inzetten om klanten echte waarde te bieden. Hoe zet je creatieve ideeën om in succesvolle marketingcampagnes en hoe begeleid je het productieproces van die campagnes?
Jij wil:
Leren hoe je de markt verovert.
Leren hoe je sterke merken bouwt.
Samen met bedrijven werken aan real-life projecten.
Marketeer met de X-factor worden!
Jouw opleiding:
We koppelen theoretische bagage aan real-life projecten, bachelorproef en stage zodat je reeds tijdens je opleiding heel wat praktijkervaring opdoet.
We leren je social media en online marketing campagnes ontwerpen en uitvoeren.
Via de keuzeopties kan je vanaf jaar 1 specialiseren in Vastgoed, Eventmanagement, Sportmanagement, Digital Marketing, Sales, Gaming Business of Creative Business.
Studenten die reeds over een graduaats- of bachelordiploma beschikken, kunnen een verkort traject volgen tussen 60 en 90 studiepunten.
Het keuzetraject 'Creative Business' kan je volgen in:
Dagonderwijs (voltijds)
Verkorte opleiding
Vervolgtraject
Flexibel studeren
Op elk moment in je leven moet je kunnen verder studeren en opklimmen naar een niveau dat bij je past. Hogeschool PXL zet zich in voor trajecten en voorzieningen die flexibel studeren bevorderen.
De beschikbare opties variëren afhankelijk van de opleiding en jouw individuele situatie. Wil je zekerheid over jouw mogelijkheden? Neem dan contact op met je trajectbegeleider via de contactgegevens onderaan deze pagina.
Extra diploma Bachelor bedrijfsmanagement: Marketing behalen?
Heb je al een diploma hoger onderwijs en wil je je kansen op de arbeidsmarkt een extra boost geven met een bachelordiploma Bedrijfsmanagement met afstudeerrichting Marketing? Wij nemen je graag mee op reis doorheen de razend interessante wereld van marketing.
Enkele mogelijkheden die we reeds mogelijk maken:
Vervolgtrajecten Graduaat naar Bachelor
(92 studiepunten: 2 jaar)
Verkorte trajecten bachelor na bachelor
(vanaf 63 studiepunten: 1,5 jaar)
Vervolgtrajecten Graduaat naar Bachelor (92 SP: 2 jaar)
1. Bedrijfsmanagement: Marketing met specialisatie Vastgoed
Opleidingsonderdeel
SP
Statistiek voor marketeers
4
Frans 1
5
Strategische marketing
7
Business Intelligence voor marketeers
3
Project marktonderzoek
6
Frans 2
5
Engels 2
5
Business-to-business marketing
3
Digital marketing essentials
3
Bachelorproef
10
B2B Sales
3
Contentmarketing
3
Data Driven Marketing
3
Stage
14
Verkenning van de vastgoedwereld
3
Juridische aspecten van het vastgoed
3
Technische aspecten van het vastgoed
3
Fiscale aspecten van het vastgoed
3
Project vastgoedverkoop
6
TOTAAL
92
2. Bedrijfsmanagement: Marketing met specialisatie Digital Marketing
Opleidingsonderdeel
SP
Statistiek voor marketeers
4
Frans 1
5
Strategische marketing
7
Business Intelligence voor marketeers
3
Project marktonderzoek
6
Frans 2
5
Engels 2
5
Business-to-business marketing
3
Digital marketing essentials
3
Bachelorproef
10
B2B Sales
3
Contentmarketing
3
Data Driven Marketing
3
Stage
14
UX design en conversie optimalisatie
3
Digitale strategie en marketing technologie
6
Project Performance Marketing
6
Digital Content Creatie of Omnichannel retail
3
TOTAAL
92
Verkorte trajecten bachelor na bachelor (vanaf 63 SP: 1,5 jaar)
1. Bedrijfsmanagement: Marketing met specialisatie Vastgoed
Opleidingsonderdeel
SP
Strategische marketing
7
Business Intelligence voor marketeers
3
Project marktonderzoek
6
Business-to-business marketing
3
Digital marketing essentials
3
B2B Sales
3
Contentmarketing
3
Data Driven Marketing
3
Stage
14
Verkenning van de vastgoedwereld
3
Juridische aspecten van het vastgoed
3
Technische aspecten van het vastgoed
3
Fiscale aspecten van het vastgoed
3
Project vastgoedverkoop
6
TOTAAL
63
2. Bedrijfsmanagement: Marketing met specialisatie Digital Marketing
Opleidingsonderdeel
SP
Strategische marketing
7
Business Intelligence voor marketeers
3
Project marktonderzoek
6
Business-to-business marketing
3
Digital marketing essentials
3
B2B Sales
3
Contentmarketing
3
Data Driven Marketing
3
Stage
14
UX design en conversie optimalisatie
3
Digitale strategie en marketing technologie
6
Project Performance Marketing
6
Digital Content Creatie
3
TOTAAL
63
Let wel op: bovenstaand vakkenpakket is richtinggevend. Afhankelijk van je initiële bachelordiploma kan het zijn dat je nog extra vakken Frans, Engels of Marketing Essentials moet opnemen en je programma 73 tot maximum 80 studiepunten zal tellen.
Om een concreet programma samen te stellen, neem je contact op met mevrouw Ingrid Jacobs (Ingrid.Jacobs@pxl.be), trajectbegeleider PXL-Marketing.
Ontdek hoe jouw academiejaar eruit zal zien:
En wat na het behalen van je diploma?
Jouw toekomst
Met dit diploma op zak kan je kiezen uit tal van jobs in de marketing- en saleswereld. Neem de proef op de som en voer de zoektermen 'marketing' of 'sales' in op een van de vele jobsites.
Verder studeren
Ben je na jouw bacheloropleiding nog niet uitgestudeerd?
Dan kan je o.a. schakelen naar volgende opleidingen:
Master in de Toegepaste en economische wetenschappen
Master in de Handelswetenschappen
Master in Management
Master in de Communicatiewetenschappen
Banaba Communicatie
Ook kan je via de Educatieve bachelor secundair onderwijs in 1 jaar (60 SP) ook het diploma van leraar behalen.
Hoe wij je al met één been in het werkveld helpen:
Marketing met de X-factor: innovatie, ondernemerschap en outside the box denken staan centraal. We leren je een nieuw product op de markt brengen, een start-up beginnen én een nieuw merk lanceren.
We dompelen je onder in de snel evoluerende wereld van de digitale en online marketing.
Je geeft kleur aan je opleiding door onze keuzeopties en kan hierin ook je stage en bachelorproef kiezen tot een totaal van 60 van de 180 studiepunten.
Ondernemerschap & Marketing
Het doel van marketing is "getting the market": hoe verover ik de markt. Dit is waarschijnlijk de belangrijkste uitdaging voor elke startende ondernemer. Daarom hechten we in onze opleiding veel belang aan ondernemerschap en dit altijd met hoofdfocus op marketing.
In het eerste jaar leren we onze studenten in het vak Project Innovation Lab hoe je een nieuw product bedenkt en hoe je dit in de markt zet. In jaar 2 leren we onze studenten zelf een bedrijf opstarten in het vak Project Startup Lab. In jaar 3 leren we onze studenten hoe ze zelf een nieuw merk in de markt zetten in het vak Project Branding. In deze drie vakken gaan wij als opleiding coachen, onze studenten gaan doen.
Project Startup Lab (jaar 2) – Richt je eigen bedrijf op: ‘SomeThin’ (winnaar beste Small Business Project van België in 2023 en ticket naar Europese finale in Istanboel)
Opening X-Store 2023: pop-up store door studenten Marketing
Getuigenis Marketing: Digital Marketing
Ik ben Chris Geens en ik studeer marketing met de keuzeoptie Digital Marketing. Ik startte in academiejaar 2021-2022 met deze nieuwe specialisatie en heb het me nog geen seconde beklaagd. De vakken spraken me meteen aan! Digital marketing, Digitale transformatie, Digital content creatie, Growth hacking, Performance marketing,… toen ik bij het voorbereiden van mijn studies deze termen ingaf op Google zag ik meteen hoe “trending” ze waren.
We leren niet enkel de theorie, maar leren zelf ook werken met zowel creatieve software (beelden, video, vlogs, podcast, …) als marketingsoftware om zelf online marketingcampagnes te ontwerpen. Ook krijgen we vaak gastlessen en soms zelf gehele vakken van topmarketeers uit marketing agency’s die ons komen vertellen hoe ze aan de slag gaan met influencer marketing, TikTok, metaverse, esports, en vele andere Hot Topics. Ik kijk enorm uit naar de projectweek volgend jaar waar we met een groep van 20 studenten een week naar de Red Bull hoofdzetel in Oostenrijk trekken en samen met Kroatische en Duitse studenten een marketingcampagne mogen ontwerpen voor Red Bull!
Ook vind ik het enorm boeiend dat we leren ondernemen in de opleiding. Ik droom er later van om mijn eigen digital marketing agency op te starten en vakken als Project Innovation lab en Project Startup Lab waar we een nieuw product leren op de markt brengen en een startup oprichten zijn bij mijn lievelingsvakken. We mogen daar helemaal out-of-the-box denken, samen met medestudenten ‘los’ gaan in creativiteit en een sales pitch brengen in discotheek Versuz voor een jury, familie en vrienden. Een onvergetelijke ervaring!
PXL-diploma's worden wereldwijd erkend door de NVAO. De Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) is opgericht door de Nederlandse en Vlaamse overheid, en is de officiële instantie die een deskundig en objectief oordeel geeft over de kwaliteit van het hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen.