Wat houdt deze opleiding in?
Eventmanagement
Organiseren en plannen is helemaal je ding. We leren je from scratch een event organiseren, budgetteren, promoten en een maximale fysieke en digitale beleving creëren. We werken samen met grote namen in de sector zoals Tomorrowland, Trixxo, Corda campus, Versuz, Plopsa, Rock Herk en many more. Voor je stage kies je een binnenlandse organisatie of ga je internationaal. De kers op de taart is de organisatie van je eigen event, nog tijdens de opleiding. Let op: zeer dynamische sector met een vleugje ‘rock ’n roll’ maar vaak geen 9 to 5 jobs! Of je nu events organiseert voor bedrijven of consumenten, je zal nooit de enige in de markt zijn. Hoe onderscheid jij je van de concurrentie? Wat heb jij te bieden wat uniek is? Dat is de essentie van marketing en daarom is de combinatie Marketing-Eventmanagement een enorme troef.
Jij wil:
- Leren hoe je de markt verovert.
- Leren hoe je sterke merken bouwt.
- Samen met bedrijven werken aan real-life projecten.
- Marketeer met de X-factor worden!
Jouw opleiding:
- We koppelen theoretische bagage aan real-life projecten, bachelorproef en stage zodat je reeds tijdens je opleiding heel wat praktijkervaring opdoet.
- We zetten sterk in op soft skills, projectmatig werken, ondernemerschap en communiceren met impact.
- We leren je social media en online marketing campagnes ontwerpen, uitvoeren en monitoren via gangbare marketingsoftware.
- Via de keuzeopties kan je vanaf het eerste jaar specialiseren in Vastgoed, Eventmanagement, Sportmanagement, Digital Marketing of Sales en Business Development.
- Studenten die reeds over een graduaats- of bachelordiploma beschikken, kunnen een verkort traject volgen tussen 60 en 90 studiepunten.