Wat houdt deze opleiding in?
Gaming Business
Wist je dat de gaming community een voorloper is op vlak van nieuwe trends? Metaverse, NFT’s, digitale munten, digital twins, AI, AR/VR, Chatbots,.. Het rijtje is inmiddels lang. Een aantal van deze trends zullen een enorme impact hebben op de marketing en business wereld. Een spel als Fortnite groeide intussen uit tot een heuse digitale economie die door experts als voorbeeld wordt gezien voor onze eigen economie. Wil jij leren hoe je de nieuwste trends in de gaming industrie gebruikt om de marketing én business wereld te veroveren? Als pionier in Europa bieden we aan Hogeschool PXL een specialisatie Gaming Business aan in de opleiding Bedrijfsmanagement: Marketing. Ons doel: unieke marketingprofielen opleiden en jou na afstuderen een geweldige job in de gaming of business wereld bezorgen.
(!)Je kan ook je stage en bachelorproef in het domein van de keuzeopties uitvoeren zodat je je opleiding extra kleur kan bieden.
Klik hier voor alle info over dit keuzetraject!
Jij wil:
- Leren hoe je de markt verovert.
- Leren hoe je sterke merken bouwt.
- Samen met bedrijven werken aan real-life projecten.
- Marketeer met de X-factor worden!
Jouw opleiding:
- We koppelen theoretische bagage aan real-life projecten, bachelorproef en stage zodat je reeds tijdens je opleiding heel wat praktijkervaring opdoet.
- We zetten sterk in op soft skills, projectmatig werken, ondernemerschap en communiceren met impact.
- We leren je social media en online marketing campagnes ontwerpen, uitvoeren en monitoren via gangbare marketingsoftware.
- Via de keuzeopties kan je vanaf het eerste jaar specialiseren in Vastgoed, Eventmanagement, Sportmanagement, Digital Marketing of Sales en Business Development.
- Studenten die reeds over een graduaats- of bachelordiploma beschikken, kunnen een verkort traject volgen tussen 60 en 90 studiepunten.