Kies het traject dat het best bij je past:
We verdiepen je in de nieuwste trends en technologieën in digitale marketing. Herken je het volgende: je surft op een webshop en wanneer je later inlogt op je social media zie je vergelijkbare advertenties verschijnen. Zwarte magie? Helemaal niet, maar wel marketing automation. We leren je dergelijke campagnes ontwerpen met specifieke marketingsoftware en leren je hoe deze digitale marketingcampagnes optimaal kan laten renderen. Ook leren we je artificiële intelligentie in marketing gebruiken en digitale content maken (beelden, vlogs, webinars, video, podcasts, websites, apps). We maken ook de brug naar het internet van de toekomst: de metaverse. Marketing is getting the market, wel wij leren je hoe je als marketeer de metaverse verovert. Met elk van onze keuzetrajecten ben je gewild op de arbeidsmarkt, maar DMI-studenten hebben letterlijk de jobs voor het uitkiezen.
Wist je dat de gaming community een voorloper is op vlak van nieuwe trends? Metaverse, NFT’s, digitale munten, digital twins, AI, AR/VR, Chatbots,.. Het rijtje is inmiddels lang. Een aantal van deze trends zullen een enorme impact hebben op de marketing en business wereld. Een spel als Fortnite groeide intussen uit tot een heuse digitale economie die door experts als voorbeeld wordt gezien voor onze eigen economie. Wil jij leren hoe je de nieuwste trends in de gaming industrie gebruikt om de marketing én business wereld te veroveren? Als pionier in Europa bieden we aan Hogeschool PXL een specialisatie Gaming Business aan in de opleiding Bedrijfsmanagement: Marketing. Ons doel: unieke marketingprofielen opleiden en jou na afstuderen een geweldige job in de gaming of business wereld bezorgen.
(!) Je kan ook je stage en bachelorproef in het domein van de keuzeopties uitvoeren zodat je je opleiding extra kleur kan bieden.
Een sportclub of -federatie runnen, is als het managen van een bedrijf. Om sportieve successen te behalen is structuur nodig, visie, beleid en voldoende budget. We leren je sponsors overtuigen, samenwerken met partners en een community met de fans creëren. Dat is ook een spanningsveld: fans denken op korte termijn (sportief succes), sportmanagers denken op langere termijn: een gezonde club of federatie uitbouwen. Hoe ga je hiermee om? Sportclubs en sportevenementen zijn ook enkel mogelijk door de inzet van vrijwilligers. Hoe neem je hen mee in het verhaal van een bedrijfsmatig gerunde sportclub? En wat met nieuwe trends als esports? Waarom investeren profvoetbalclubs hierin? Hoe draagt dit bij tot de merkwaarde van een club? Want voetbalclubs als Barcelona, Liverpool, Manchester City,…dat zijn wereldberoemde merken. Laat sterke merken bouwen nu net een van de kerntaken zijn van een marketeer. Kortom de combinatie van Marketing-Sportmanagement is een enorme troef.
Verkooptalent is aangeboren en kan je niet leren? Think again! Als eerste bacheloropleiding in Vlaanderen bieden we een specialisatie in Sales aan waarin we je onderdompelen in de kunst van het verkopen zodat elk bedrijf jou wil om te groeien. In Sales kan je véél geld verdienen, maar moet je ook omgaan met stress, targets en afwijzing. Ook hierin trainen we je zodat je de ultieme Salesexpert wordt. Ben je een vlotte prater? Mooi zo, maar sales is vooral luisteren naar je klant en inpikken op zijn verhaal. Niets irritanter dan een praatjesmaker die vooral zichzelf graag hoort spreken. Maar we leren jou niet enkel verkopen, na dit keuzetraject heb je alle nodige bagage om door te groeien naar sales manager. Hoe stel je targets voor jouw team, hoe motiveer je je teamleden en hoe zorg je ervoor dat de sales van jouw bedrijf door het plafond gaat? Simpel: kies voor marketing met keuzeoptie Sales en Business.
Een sportclub of -federatie runnen, is als het managen van een bedrijf. Om sportieve successen te behalen is structuur nodig, visie, beleid en voldoende budget. We leren je sponsors overtuigen, samenwerken met partners en een community met de fans creëren. Dat is ook een spanningsveld: fans denken op korte termijn (sportief succes), sportmanagers denken op langere termijn: een gezonde club of federatie uitbouwen. Hoe ga je hiermee om? Sportclubs en sportevenementen zijn ook enkel mogelijk door de inzet van vrijwilligers. Hoe neem je hen mee in het verhaal van een bedrijfsmatig gerunde sportclub? En wat met nieuwe trends als esports? Waarom investeren profvoetbalclubs hierin? Hoe draagt dit bij tot de merkwaarde van een club? Want voetbalclubs als Barcelona, Liverpool, Manchester City,…dat zijn wereldberoemde merken. Laat sterke merken bouwen nu net een van de kerntaken zijn van een marketeer. Kortom de combinatie van Marketing-Sportmanagement is een enorme troef.
Mogelijk heb je al naar ‘Huizenjagers’ op televisie gekeken en denk je: “dat zie ik me doen als job later!” Hou ermee rekening dat je daar slechts een klein deeltje van de job van vastgoedmakelaar te zien krijgt. Een vastgoedmakelaar moet van vele markten thuis zijn. We leren je technische, financiële en juridische vastgoedkennis. Ook moet je een ‘mensen-persoon’ zijn en vlot in de omgang. We leren je kopers en verkopers overtuigen om voor jou als vastgoedmakelaar te kiezen. In de erg concurrentiële wereld van vastgoed is dat immers een grote uitdaging: woningen binnenhalen. Een verkoper van een woning heeft letterlijk de keuze uit tientallen makelaars die allemaal heel graag de woning willen verkopen. Waarom zou de verkoper voor jou als vastgoedmakelaar kiezen en niet voor die tientallen anderen? Wat heb jij te bieden wat de concurrentie niet heeft? Dat is de essentie van marketing en daarom is de combinatie Marketing-Vastgoed een enorme troef!
Creative Business
Wil jij leren hoe je de markt kan veroveren met slimme strategieën én creatieve ideeën? Ontdek hoe je creativiteit kan inzetten om klanten echte waarde te bieden. Hoe zet je creatieve ideeën om in succesvolle marketingcampagnes en hoe begeleid je het
productieproces van die campagnes?