Je wil iets doen met media, marketing en communicatie. Je wil werken in het buitenland. Of je wil in eigen land liefst aan de slag in een internationale, meertalige omgeving. Kies dan zeker voor de opleiding International Communication Management. In deze opleiding krijg je lessen in het Nederlands én in het Engels.
Hoe dat werkt?
In het eerste en tweede jaar volg je de vakken samen met de studenten van de opleiding Communicatie in het Nederlands. In het derde jaar worden alle opleidingsonderdelen in het Engels gegeven.
Iets voor jou?
Je bent geboeid door sociale media.
Je wilt aan de slag in de media, voor of achter de schermen.
Je wilt bedrijven en merken adviseren om op te vallen met hun communicatie.
Je bent gefascineerd door alle media: websites, radio, tv, podcasts, video’s.
Je volgt les samen met internationale medestudenten.
Je wilt de wereld verkennen.
Frans of Spaans: je kiest welke talen je volgt.
Je kennis van het Frans uitdiepen? Dat kan.
Of een nieuwe taal leren? Kies dan voor Spaans. Er is geen voorkennis vereist.
PXL-diploma's zijn wereldwijd erkend door de NVAO
De Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) is opgericht door de Nederlandse en Vlaamse overheid, en is de officiële instantie die een deskundig en objectief oordeel geeft over de kwaliteit van het hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen.
De opleiding neemt je mee in de wondere wereld van de communicatie. Samen ontdekken wij hoe goede communicatie werkt. En communicatie werkt. Wat we doen in de opleiding?
Je hebt gemiddeld 23 uur les per week. Daarnaast maak je opdrachten en oefeningen, bereid je de lessen voor en studeer je. Dat is het leven van een student.
Algemene vakken volg je in groep, samen met de studenten vande professionele Bachelor in de Communicatie.
Voor de taalvakken zit je in kleine groepen. Op die manier krijg je de beste begeleiding.
Opdrachten en taken, dat doe je ook in kleine werkgroepjes. Hier krijg je een intensieve en persoonlijke door de lectoren.
In het eerste jaar leren we je al content maken: podcast, fotografie, bloggen. Dat breiden we uit in het 2de en 3de jaar: Photoshop, Indesign, Canva, Webdesign, Video.
Je 3de jaar is volledig in het Engels. Het is de beste voorbereiding op een internationale carrière.
Theorie en praktijk!
Tijdens je opleiding verleg je je grenzen. Letterlijk en figuurlijk. Je verblijft een week in het buitenland en schaaft er je talenkennis bij. Je bezoekt bedrijven en communicatiebureaus. Op die manier bouw je een internationaal netwerk uit.
Communiceren, dat is vooral doen.En dat is wat we doen in de opleiding. Je maakt een podcast, ontwerpt reclamecampagnes én je organiseert je eigen evenement.
Bij ons start ook je internationale carrière. Enkele maanden naar het buitenland vertrekken om er te studeren of er stage te lopen? Ook dát is mogelijk.
Kortom, je krijgt een stevige basisin communicatiestrategie zodat je reclamecampagnes kan bouwen en de juiste doelgroep weet te bereiken. We zetten de theorie onmiddellijk om in de praktijk zodat je ervaart wat het is om aan de slag te gaan als internationale communicatieprofessional.
Jij wil
De wondere wereld van de communicatie leren kennen.
Je eigen reclamecampagnes creëren.
De pers te woord staan
Je handen uit de mouwen steken en evenementen organiseren
Trending zijn op sociale media.
Dat, en nog veel meer, dat is communicatie.
Afstudeerrichtingen
Binnen de opleiding International Communication Management kan je kiezen tussen twee afstudeerrichtingen:
Commercial Communication:
De afstudeerrichting Commercial Communication richt zich op het begrijpen en toepassen van communicatiestrategieën in commerciële contexten. Je leert vaardigheden zoals marketingcommunicatie, reclame en merkbeheer. Deze richting is ideaal voor studenten die geïnteresseerd zijn in het bouwen van merken, het bevorderen van producten en het begrijpen van consumentengedrag in een zakelijke omgeving.
Public Relations and Information:
De afstudeerrichting Public Relations and Information is gericht op het ontwikkelen van communicatievaardigheden voor de publieke sector, non-profitorganisaties en overheidsinstellingen. Je leert hoe je effectieve relaties kunt opbouwen en onderhouden met verschillende belanghebbenden, zoals de media, het publiek en de overheid. Deze richting is geschikt voor studenten die geïnteresseerd zijn in het beheren van reputatie, crisiscommunicatie en het verspreiden van informatie in publieke contexten.
Programma
The Extra Mile
Tijdens je opleiding verleg je je grenzen. Letterlijk en figuurlijk. Je verblijft een week in het buitenland en schaaft er je talenkennis bij. Je bezoekt bedrijven en communicatiebureaus.
In het tweede jaar organiseer je in groep een evenement van a tot z. Je kiest zelf wat je organiseert: een modeshow, een kinderfestival of een rockconcert? Alles kan!
Bij ons start je internationale carrière. Enkele maanden naar het buitenland vertrekken om er te studeren of er stage te lopen? Ook dàt is mogelijk.
Aan het einde van de rit krijgt elke student een sollicitatietraining.
Behaal je dit diploma, dan krijg je er een Google certificering bij. Een mooie bonus als je gaat solliciteren.
Onze lectoren zijn mensen met beide voeten in het werkveld en op het toppunt van hun kunnen. Ze delen met veel passie en overtuiging hun kennis.
Wat na afstuderen?
Met dit diploma op zak kom je terecht in een brede waaier van bedrijven: reclamebureaus, pr-agentschappen, op alle marketing- en communicatieafdelingen, op de communicatieafdeling van je gemeente of stad en uiteraard in de evenementensector.
Wat kan je nu allemaal op je visitekaartje schrijven? Wat dacht je van: eventverantwoordelijke, communicatieverantwoordelijke, copywriter, socialmediacoördinator, voorlichter, sponsorverantwoordelijke, persverantwoordelijke, woordvoerder…
Wil je de schoolbanken verlaten met een academische master in the pocket? Dan kan je deze behalen via een schakelprogramma, vaak in 2 jaar. Dat kan o.a. voor Master in de Bedrijfscommunicatie of Master in de Communicatiewetenschappen. Schakelen naar andere academische masteropleidingen kan uiteraard ook.
Wil je geen masterdiploma, maar een tweede bachelor toevoegen aan jouw cv? Kies dan voor een verkorte opleiding Bachelor in het Bedrijfsmanagement, afstudeerrichting Marketing. Zo heb je twee diploma’s op zak.
Wil je jouw passie delen met anderen? Via de Educatieve bachelor secundair onderwijs kan je in 1 jaar (60 SP) ook het diploma van leraar behalen.
Julie Allary
student
.
Meer
Mirthe Heperol
alumni
.
Meer
Bram Deltour
ambassadeur
.
Meer
Hervé Van de Weyer
opleidingshoofd
Prikkelend communicatietalent! Droom je van een job in de wondere wereld van de communicatie? Voor of achter de schermen? Wil je reclamecampagnes creëren? Of sta je graag de pers te woord? Wil je…