Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Marketing - nieuws uit de cluster

NIEUWS UIT DE CLUSTER

Money time: Opleidingsaccreditatie Graduaat Winkelmanagement

Op 17 februari worden we door het Nederlands-Vlaams Accreditatieorgaan (NVAO) doorgelicht.  WMA is de eerste PXL-graduaatsopleiding die wordt geaccrediteerd en vele ogen zijn op ons gericht. Ons dossier is goed, alle achterliggende bewijsstukken staan op punt, ons lectorenteam is in opperste staat van paraatheid én alle panels werden zorgvuldig samengesteld.  We kijken dan ook met volle vertrouwen uit naar de komst van de visitatiecommissie.

Ondernemersweek

In de week van 8 tot 12 maart is er voor alle bachelorstudenten van PXL-Business opnieuw een ondernemersweek.   Disruptief als we zijn, hebben we voor MAR-studenten een eigen traject voorzien bestaande uit twee tracks:

  • - Track 1: Marketingseminaries (MAR 1 of MAR 2)
  • - Track 2: Idee tot startup (enkel MAR 2)

Onderwijsproject Werkplekleren in MAR

Ynte Gilles (MCS en SAL) neemt namens onze cluster deel aan een onderwijsinnovatiepilot over de haalbaarheid van Werkplekleren in de bachelor MAR.   De aanleiding van onze deelname was de vaststelling van de werkveldcommissie dat studenten te weinig kiezen voor een inhoudelijk project op de stageplaats, en vaak eerder praktische overwegingen de keuze van de stageplaats bepalen.  De idee is om vanaf 21-22 te starten met een ‘proeftuin’ waarin een tiental studenten in semester 4 of 5,  gedurende 7 weken 1 dag/week kunnen werkplekleren.  Studenten kunnen de gepresteerde uren valoriseren in het opleidingsonderdeel Xportfolio.  Begeleidingsuren worden vanuit de projectmiddelen voorzien. We zullen daarna evalueren met opleidingsbureau en -raad of dit op langere termijn levensvatbaar is.

Overzicht avondseminaries Marketing

De avondseminaries Marketing staan open voor alle studenten en lectoren van onze opleidingen.  Volgende seminaries werden reeds bevestigd:

  • Do 25 februari, 18u-19u30

Roel Van den Eynde van Easykit focust op algemene marketing en op communicatie in tijden van Corona. Beurzen zijn een belangrijk deel van hun marketingbudget, en nu Batibouw niet doorgaat moet hiermee creatief worden omgegaan.

  • Ma 1 maart, 18u30-20u

Guy Orens bezieler van Mindz, begeleidt bedrijven  en organisaties bij creatief denken en innovatie om zo een antwoord te bieden op alle uitdagingen die op ons afkomen.   Mindz ontwikkelde hiervoor een volledig eigen methodiek.  Studenten 1MAR zullen deze sessie verplicht bijwonen in het kader van Project Marketingmix.

  • Wo 10 maart, 18u30-20u

Erendiz Ates van AZ Solutions is een autoriteit op vlak van social branding.  Hoe kan je jezelf en bedrijf helpen groeien via een sterk social media brand. Een sessie over het versterker van jouw brand via social selling, personal branding, Linkedin en contentmarketing.

  • Do 18 maart, 18u30-20u

Ine Vandewaerde, Brandmanger van Qmusic komt vertellen hoe Qmusic in de markt wordt gezet, hoe de marktpositie wordt verstevigt en het merk Qmusic wordt versterkt.

De avondseminaries staan open voor alle lectoren en studenten.  Interesse om bij te wonen?  Contacteer veronique.vanderhoydonks@pxl.be

Teach what you preach: Cluster Marketing en Sales wordt zelf een werkplek

Weer een nieuwe primeur, vanaf 22/2 start student MCS Lode Grauwels twee dagen per week met werkplekleren in cluster marketing en sales.  Een volgende editie van de nieuwsbrief zal er meteen een pak professioneler uitzien.  Heb je zelf nog marketing of communicatiegerichte taken waarbij je hulp kan gebruiken? Neem contact op met Steven.hulsmans@pxl.be